Proiect finanțat prin: EACEA -
ERASMUS-EDU-2022-PI-FORWARD (Partnerships for Innovation- Forward Looking Pr.)
ID proiect: 101087193
Durata proiectului: 24 d luni ( 01/01/2023 - 311/12/2024)
Project website: https://partnerup-project.eu/
Rezumat
Proiectul intenționează să îmbunătățească implementarea căilor de perfecționare a competențelor (UP) prin:
Consorțiul, coordonat de EAEA, este format din 11 parteneri cu drepturi depline și 4 parteneri asociați.
Planul complet al proiectului va fi dezvoltat în 6 țări (HR,CY, EL, IT, LV, RO). În 5 țări (HR, CY, EL, LV, RO), ONG-urile partenere vor lucra cu ministerele lor.
Context și obiectiv general
Upskilling Pathways (UP) se adresează nevoilor de învățare ale multor persoane din Europa (conform PIAAC, peste 60 de milioane) pentru a dobândi competențe de bază, alfabetizare, competențe de calcul și competențe digitale.
Acest număr mare înseamnă o provocare uriașă pentru Europa: persoanele cu competențe de bază scăzute au șanse mai puține de angajare, un risc mai mare de sărăcie, o sănătate mai proastă, participă mai puțin în societate și au sentiment scăzut de autoeficacitate. Acest lucru face absolut necesară creșterea participării la învățare a adulților.
Toate țările implicate în proiect (cu excepția Irlandei) urmăresc creșterea participării adulților la învățarea pe tot parcursul vieții, participarea acestora fiind (mult) sub media UE.
Participarea la educația și formarea adulților îi ajută pe oameni să-și găsească, să păstreze și să se dezvolte în continuare la locul de muncă. Cu toate acestea, adulții cu competențe scăzute au mai puțin de jumătate din șansele de a participa la învățarea adulților fată de cei cei cu competențe superioare. Conform datelor PIAAC, doar 20% dintre adulții cu competențe scăzute participă la învățarea adulților legată de locul de muncă. Participarea adulților cu competențe medii și înalte este mult mai mare (37% și respectiv 58%). Unul dintre motivele principale pentru acest decalaj este faptul că adulților cu competențe scăzute de calificare le este mai greu să-și recunoască nevoile de învățare și, prin urmare, este mai puțin probabil să-și caute oportunități de formare (Windisch, 2015).
UP este o strategie ambițioasă care, dacă este aplicată corect, poate creaște nivelul de competențe de bază ale populației din Europa și poate avea un impact enorm asupra societăților, economiilor, comunităților și indivizilor.
Objective Specifice
Activities/Rezultate
Parteneri:
1) European Association for the Education of Adults (EAEA) - coordonator